Джон Кристи: Шепнещият удушвач от Нотинг Хил

Джон Кристи: Шепнещия удушвач от Нотинг Хил

Джон Реджиналд Кристи е типичният “потиснат” сексуален убиец, успяващ да задоволява страстите си единствено чрез изнасилване, убийство и вероятно некрофилия. За период от тринадесет години той убива осем жени, включително и собствената си съпруга, без да предизвика съмнения у никого. Погребва телата на жертвите в задния си двор, крие ги под дъските на пода или ги зазижда в стените. Смята се, че за две от неговите убийства е бил осъден и обесен невинен човек.

Семейство Кристи

В безлична триетажна къща, намираща се в лондонския квартал Норт Кенсингтън в района Нотинг Хил са арестувани и изправени пред съда двама различни убийци. И двамата са екзекутирани за престъпленията им и макар някои хора да смятат, че правосъдието е възтържествувало, според други невинен човек е бил натопен от истинския извършител да отиде на бесилото. И двамата признават за едно и също престъпление. Но кой от тях е истинският убиец?

По-известният от двамата прочути заподозрени е Джон Реджиналд Халидей Кристи. През 1938 г. той се нанася в апартамент на приземния етаж на “Рилингтън Плейс” №10 (сега “Ръстън Клоуз”) със съпругата си Етел и техните домашни любимци, куче и котка, заради които често използват задната градина. Малката викторианска къща е последна на улицата, разположена точно до стената на една фабрика. На горните етажи има още два апартамента, малки като техния. Външният клозет в градината обслужва и трите жилища, а в сградата няма баня. В къщата има перално помещение, но то не винаги работи.

Кристи (40 г.) е тих и незабележим човечец. Косата му е ръждиво червеникава, а очите бледо сини. Има огромно чело. Обикновено е доста напрегнат и освобождава напрежението си с градинарство. Съпругата му е закръглена, кокалеста, сантиментална и пасивна. Техните познати смятат, че тя се страхува от него и прави всичко, което той й казва. Семейство Кристи се считат за нещо повече от съседите си и държат на личното си пространство. Изглеждат като тиха и приятна двойка; просто двама обикновени души, отдадени един на друг и на котката и кучето си.

Джон и Етел Кристи

Джон Кристи е роден на 8 април 1899 г. в Йоркшир. Неговият баща е суров човек, който бие децата си за щяло и нещяло. Макар баща му да се отчуждава от него, заради крехката му натура, майка му е винаги до малкото си момче. Той е нейният любимец и тя буквално го кастрира със своята протекция. Неговите четири по-големи сестри още повече подсилват женската доминация в къщата. Кристи се отдръпва в себе си, макар че често прибягва до симулиране на лошо здраве, за да привлича внимание. Освен това развива ужас към мръсотията.

Той никога не създава дълготрайни приятелства, въпреки че се справя добре в училище. Занимава се със спортове и обича да облича скаутската униформа.

Когато е на осем години, умира неговият дядо по майчина линия. Родителите му питат Джон дали иска да види тялото му. Той казва, че иска и когато зърва човека, от когото толкова се е страхувал преди, изпитва удоволствие от липсата на напрежение в присъствието на мъртвеца. Това преживяване го обсебва напълно и той започва да си играе в гробищата, като особено се интересува от разбитата подземна гробница, в която се съхраняват детските ковчези. Много обича да наднича през процепите.

Кристи е потиснат сексуално. На десет години се възбужда, виждайки голия крак на една от сестрите си – тази, която най-много ненавижда.

Няма нищо необичайно в това едно малко момче да се почувства объркано от първото си привличане към противоположния пол. Но в случая на Кристи това само влошава и без това напрегнатата ситуация. Той винаги е мразил сестрите му да го командват, а сега се чувства физически привлечен към тях. Едновременно ги обича и мрази, защото възбуждат мъжествеността му и после я потъпкват.

Така Кристи развива дълбока омраза към жените, особено към онези, които го изкушават, защото знае, че не може да ги задоволи. Освен това се страхува от тях и тези чувства се сливат в една убийствена ярост. Когато е в компанията на други момчета, се хвали, че момичетата го харесват, но скоро, след като първите му опити за секс се провалят, се сдобива с прякорите “Кристи Мекото” и “Реджис Безпенис”.

Напускайки училище на петнадесет години, Кристи започва работа като прожекционист в един киносалон. Тогава избухва Първата световна война и той постъпва в армията като сигналист. Веднъж е повален от граната и временно ослепява. Освен това загубва и гласа си, оставайки ням в продължение на повече от три години. Лекарите преценяват, че това е по-скоро истерична реакция, отколкото реална физическа травма.

През 1920 г. се оженва за Етел Симпсън Уедингтън, макар че почти не може да говори.

Сексуалните му затруднения продължават, а Етел с нищо не помага за оправянето на нещата. Кристи ходи по проститутки още от 19-годишна възраст. Макар да нямат изисквания към него, тези жени все пак го унижават, напомняйки му за неговата неспособност в леглото. Той продължава да ги посещава и след женитбата си.

След като се оженва, Кристи става пощальон и попада в затвора за три месеца, тъй като открадва няколко пощенски записи. На излизане от затвора гласът му се оправя за кратко след жесток скандал с баща му, но после пак изчезва. След шест месеца мълчание той най-сетне е в състояние да говори.

На 25-годишна възраст Кристи напуска жена си и заминава за Лондон.

Четири години по-късно той отново попада в затвора за девет месеца заради кражба. След излизането си заживява с една проститутка, но отново е вкаран зад решетките, когато й нанася побой. Няколко години по-късно е арестуван за пореден път, след като открадва колата на един свещеник. След като излежава присъдата си, помолва Етел да се върне при него.

След почти десет години раздяла Етел се връща при съпруга си в Лондон през 1933 г. Тя е самотна, 35-годишна жена и няма представа с какъв човек се готви да живее.

Скоро Кристи е блъснат от кола и влиза в болницата. Това дава началото на дълъг хипохондричен период. Той си стои в къщи непрекъснато, оправдавайки се с множество болежки. В продължение на 15 години прави 173 посещения при двама различни лекари с измислени оплаквания.

Междувременно назрява Втората световна война и Кристи се записва като доброволен член към Военната полиция от запаса. Не правят проверка на миналото му и той получава униформата си на специален полицай към полицейския участък на “Хароу Роуд”. Остава там в продължение на четири години, които са най-щастливият период от живота му. Постепенно става толкова фанатичен към спазването на закона, че получава прякора “Химлер от Рилингтън Плейс”.

Кристи в полицейска униформа

Той се наслаждава на властта си и обича да носи униформата си. Освен това използва положението си, за да преследва жени, като междувременно си води записки. Шпионира съседките си през специално издълбани за целта дупки.

Кристи се възползва от честите посещения на съпругата си при роднините й и открива жени, които отговарят на авансите му. Точно през този период развива вкус към по-особени сексуални занимания.

Кристи върти любовна афера с жена, работеща в полицейския участък, чийто съпруг е войник в чужбина. Когато Етел отсъства, той посещава любовницата си в дома й. Но веднъж съпругът й се връща неочаквано, заварва злополучния “дон жуан” в леглото си и го пребива като куче.

От този момент насетне Кристи започва да кани жени в собствения си дом.

Семейство Еванс

През пролетта на 1948 г., десет години след нанасянето на Кристи в сградата, в апартамента на последния етаж се нанасят да живеят Тимъти Еванс и неговата съпруга Берил. Те са женени от по-малко от година и очакват първото си дете.

Берил е 19-годишно миньонче, а съпругът й е на 24. Той си изкарва прехраната като шофьор и почти не може да чете. Роден на 20 ноември 1924 г. в миньорско градче в Южен Уелс, Еванс е изоставен от баща си още преди появата си на бял свят. Той е много буйно и непослушно дете. Тъй като не се разбира с майка си, която вече живее с нов мъж, той се премества при баба си, но тя не успява да го задържи в училище. Еванс е известен като хроничен лъжец, склонен да преувеличава и фантазира, с коефициент на интелигентност около 70 – граничещ с умствената изостаналост.

Като възрастен обича да си пийва и има бурен характер, подхранван от ниския му ръст. Често е наричан завързак и интелектуалното му ниво е на седемгодишен. Най-добрият му талант е способността му да лъже и той го прави с голямо въображение. Например често разказва на хората, че баща му е италиански граф.

Той се среща с Берил чрез техен общ приятел и само след седмици двамата се сгодяват и оженват. За известно време младото семейство живее с майката на Еванс и Берил развива близка връзка с двете му сестри. Те я смятат за също толкова незряла като брат им и се стараят да й помагат с каквото могат. Тя самата няма майка и затова разчита на тях за сигурност. Когато забременява, двамата се преместват в къщата на “Рилингтън Плейс”.

Тимъти Еванс, Берил и бебето

Сестрата на Еванс Айлин им намира това жилище и им помага да го обзаведат. Нейните спомени подсказват, че съседът Редж Кристи може би е имал опасни намерения към нея. Един ден е влязъл в жилището без тя да го чуе и внезапно се е появил пред нея, предлагайки й чаша чай. Тя му е отказала, но той не си е тръгнал. Накрая му е казала, че брат й скоро ще се върне и той е изчезнал също толкова внезапно, колкото се е появил.

Семейство Еванс кръщават бебето си Джералдин. Раждането на дъщеря им създава напрежение в брака им, тъй като мизерните надници на Тим не могат да покриват сметките. Освен това Берил се оказва лоша домакиня и готвачка. Често зарязва бебето само. Двамата се карат непрекъснато и дори стигат до бой.

През август 1949 г. Берил поканва у дома своята 17-годишна приятелка Луси Ендекот. Тя се настанява в леглото й, а Тим трябва да спи на пода в кухнята. Скоро той е привлечен от девойката и когато майка му я изгонва, заплашва, че ще изхвърли Берил през прозореца. След това се изнася, отивайки да живее с Луси в друго жилище. Момичето обаче го намира за твърде буен и той скоро се връща при съпругата си.

Задлъжнели до уши и мразещи се до смърт, Тим и Берил продължават горчивото си съжителство. Тя споделя веднъж с г-жа Кристи, че Тим се е опитал да я удуши. После за свой ужас разбира, че отново е бременна и обвинява за това съпруга си.

Научи повече за:   Ангарския маниак: Михаил Попков

Берил се опитва да се отърве от бебето с хапчета и промивки, но Тим изобщо не разбира за какво е цялата тази врява. Не разбира, че Берил иска да продължи да работи, за да могат да плащат трупащите се сметки. Тя е твърдо решена да намери вариант за аборт и говори на всички за това, включително и на семейство Кристи.

По същото това време Кристи се оплаква на собствениците от състоянието на сградата и на 31 октомври няколко работници пристигат, за да изкъртят стените и подовете и да ремонтират пералнята в задната част на къщата. По същото време наемателят от горния етаж г-н Кичънър влиза в болницата и жилището му остава празно в продължение на пет седмици.

В началото на ноември се случва нещастието.

Съмнително убийство

Версия 1

Според собствените му показания Джон Кристи е видял Берил Еванс във вторник по обяд на 8 ноември да излиза с бебето си на разходка. Впоследствие той казва на полицията, че след това повече не я е виждал.

Кристи е знаел, че Берил иска да направи аборт и се е страхувал, че Тимъти се отнася твърде грубо с нея и може да й навреди.

В полунощ семейство Кристи са събудени от много силен удар от горния етаж. След това чуват как някой мести нещо тежко. Г-н Кичънър е в болницата, така че те предполагат, че шумът идва от дома на Еванс. Звуците престават и двамата заспиват отново.

На следващия ден Еванс им казва, че Берил е заминала за Бристъл. Тя не е казвала за плановете си на никого, но съпругът й държи на историята си. (Казал е на майка си обаче, че тя е отишла в Бристъл, за да се види с баща си, което е странно, тъй като Берил не е била близка с него).

След един ден Тимъти Еванс посещава семейство Кристи и им казва,че е напуснал работа, макар всъщност да е бил уволнен. Споделя им, че е решил да продаде мебелите си и да замине при съпругата си. Така и прави, въпреки че мебелите не са изплатени. Тимъти подарява дрехите на Берил, накъсани на парчета, на един клошар. След това се качва на влака, но не за Бристъл, а към дома на леля си в Мертир Вейл.

Остава там шест дни, като често споменава пред леля си, че се тревожи за дъщеря си.

На 23 ноември Еванс се връща в “Рилингтън Плейс”, за да говори с Кристи. Казва му, че съпругата му го е напуснала. Не отива да види майка си и сестрите си, които се чудят какво става с него и с Берил, и се връща обратно в Мертир Вейл. Никой не разбира странното му поведение.

Версия 2

Според алтернативната версия Берил Еванс е споменала пред приятелката си Луси Ендекот, че Джон Кристи е предложил да й направи аборт. Няма как да знае, че той няма медицински опит и че е осъждан престъпник. Според нея бившият полицейски служител просто се опитва да й помогне в трудната ситуация.

Тимъти разбира за тяхната уговорка на 1 ноември. Той казва на Кристи, че това няма да стане. Кристи се опитва да го убеди, че има опит в медицинските процедури покрай службата си в резервите на полицията и че е извършвал няколко успешни аборта. Показва му своя снимка в униформа. Въпреки това Еванс пак му отказва.

Той се качва горе при жена си, която му казва,че се доверява на Кристи и възнамерява да му позволи да й направи аборт.

След малко Еванс разбира, че жена му е похарчила парите за сметките и между двамата избухва скандал. Той заплашва, че ще я напусне и тя му казва да го направи. Вместо това той отива сам на кино и се връща по-късно вечерта.

На 7 ноември, докато Еванс е на работа, Берил се уговаря с Кристи да направят аборта на следващия ден. Казва на съпруга си за това същата вечер, но той не й вярва. Отново се скарват и си разменят удари.

На следващата сутрин Берил помолва Еванс да каже на Кристи, че всичко е наред. Той го прави на път за работа. Около 08:00 ч. пристигат дърводелците и продължават работата си в пералнята и по покрива.

Останалата част от историята зависи от това на коя от версиите на Кристи може да се вярва, тъй като самопризнанията му се разминават.

Той казва, че се е качил при Берил по обяд. Тя вече е подготвила нещата и той се заема с аборта. В един момент обаче момичето се паникьосва. Иска да се откаже и тогава Кристи започва да я удря. След това я удушава с връв. В едно от показанията си той казва, че се е опитал да я изнасили и го е направил, а друг път казва, че не е успял.

В друга от версиите си твърди, че я е заварил да прави самоубийство и тя сама му е предложила секс, но той не е могъл да се представи по мъжки.

Една от приятелките на Берил, Джоан Винсънт, идва точно по това време и е изненадана, че вратата на апартамента е затворена. Почуква и с още по-голяма изненада установява, че Берил не си е вкъщи. Опитва се да отвори вратата, но нещо я затиска отвътре. Тя чувства, че от другата страна има някой, но тъй като никой не й отваря, си тръгва.

Когато Еванс се прибира същата вечер, Кристи го чака на стълбите. Отвежда го горе и му казва: “Лоши новини. Не се получи”. Еванс открива съпругата си в леглото, покрита със завивките. Издърпва одеялото и вижда, че е мъртва, цялата в кръв.

Еванс отива в кухнята, за да нахрани бебето, а Кристи му казва, че Берил вероятно е умряла от септично отравяне, тъй като е взела прекалено много лекарства за помятане.

Предупреждава го, че ако отиде в полицията, ще докара неприятности и на двамата, защото ще ги обвинят в убийство. Просто е искал да помогне, а Еванс се явява негов съучастник, тъй като е знаел за аборта и не се е опитал да го спре. Така успява с лекота да го убеди да си мълчи.

След това двамата пренасят тялото в празния апартамент на г-н Кичънър и го оставят в кухнята, надявайки се, че той няма да се върне скоро от болницата. Кристи казва, че по-късно ще я изхвърли в канализацията.

Еванс иска да отведе дъщеря си в дома на майка си, но Кристи го разубеждава. Ще измисли план и ще се погрижи за всичко. Двамата се разделят и лягат да спят.

На следващия ден Кристи казва на Еванс, че той ще се погрижи за бебето. Познава младо семейство, което ще дойде да го вземе. Еванс трябва да казва на хората, че Берил и детето са заминали на почивка. Това е последният ден, в който някой вижда малката Джералдин жива.

Кристи удушава бебето и го поставя до майка му в кухнята на Кичънър.

През същия ден се връща Джоан Винсънт. Кристи я пресреща на стълбите и я пита какво иска. Осведомява я, че Берил и бебето ги няма, но тя зърва зад рамото му бебешкото столче и количката на детето в неговата всекидневна. Той й казва, че ще е по-добре да не идва повече.

Вярвайки, че държи Еванс под контрол, Кристи го убеждава да продаде мебелите си и да напусне града. Той се подчинява.

Дърводелците приключват работата си в пералнята и Кристи премества телата там.

Когато се връща от Мертир Вейл на 23 ноември, Еванс пита за дъщеря си, но Кристи му казва, че трябва да се махне, иначе и двамата ще загазят. Ще може да види детето си след две или три седмици. Еванс се връща при леля си, където разказва няколко различни истории за местонахождението на Берил.

Коя от тези версии е вярна зависи от интерпретирането на фактите. И в двете има несъответствия и липсват директни доказателства.

Признанието на Еванс

Майката на Еванс решава да разследва странното изчезване на младата двойка. Тя открива, че Берил не е заминала при баща си. Пита Кристи дали знае нещо, но той й казва да не се тревожи. Тогава научава от сестра си, че синът й е при нея и очаква връщането на Берил. Майка му бързо разбира, че той лъже.

Лелята на Еванс го подлага на кръстосан разпит. Изтощен психически от цялата история, той отива в полицейското управление в Мъртир Вейл и заявява: “Отървах се от жена си. Хвърлих я в канала”.

Обяснява, че съпругата му е мъртва, но той не я е убивал. Страхувайки се да спомене Кристи, тъй като е бивш полицейски служител, казва, че някакъв непознат му е дал лекарство за аборта на Берил. Когато се е върнал от работа, тя е била мъртва, но той се е страхувал да съобщи в полицията, за да не го обвинят в убийство.

На следващата сутрин е хвърлил тялото на жена си надолу с главата в шахтата пред къщата. След това е уредил кой да се грижи за детето и е заминал за Уелс. Сега иска само полицията да открие тялото и да се приключи с цялата тази ситуация.

Полицията в Нотинг Хил е уведомена и отива в къщата да разследва. Веднага става ясно, че нещо не е наред, когато се налага трима мъже да отместят капака на шахтата. Еванс не би могъл да го е направил сам. Освен това в канала няма никакво тяло.

Когато разбира за това, Еванс е изумен, но веднага променя показанията си. Сега ще каже истината.

Признава, че не непознат човек, а неговият съсед Редж Кристи му е дал хапчетата. Отново Кристи е изхвърлил Берил в канала.

С напредването на разследването Еванс прибавя нови неща към историята си. Признава, че е помогнал на Кристи да пренесе съпругата му в съседния апартамент. Помолва полицията да открие хората, при които е детето му. Иска да знае как е тя.

Полицията претърсва къщата и градината на “Рилингтън Плейс” №10, но разследването им е твърде повърхностно. Изобщо не забелязват човешката бедрена кост, подпряна на градинската ограда, нито пък правят разкопки, при които са щели да се натъкнат на няколко изненади. Кучето на Кристи е изровило един череп, но полицията не забелязва и него. След това той изхвърля черепа в разрушена от бомбардировките къща наблизо и когато го откриват, се появяват безкрайни спекулации кой ли е станал жертва на въздушното нападение.

Онова, което откриват в полупразния апартамент на Еванс, е озадачаващо. Сред купчината вестници на прозореца има изрезки за сензационно убийство, известно като “Случая на Станли Сети”. Това е странно, тъй като Еванс почти не може да чете и изрезката очевидно е подхвърлена. Полицията обаче я смята за уличаващо доказателство. В дома му откриват и откраднато куфарче.

Научи повече за:   Хедън Кларк: Травеститът канибал

Тимъти Еванс е арестуван за куфарчето и докаран в Лондон за разпит. Кристи също е извикан за разговор, който продължава шест часа. Той знае какво да говори и полицаите го приемат като един от тях. Г-жа Кристи също е разпитана, но съпругът й я е подготвил предварително. Кристи заявява, че обвиненията на Еванс са абсурдни. Човекът е известен като лъжец. След това разказва за скандалите в семейство Еванс.

Арестуваният Тимъти Еванс
Арестуваният Тимъти Еванс

Когато Берил и детето не могат да бъдат открити, полицията отново претърсва къщата. Този път влизат в пералнята. Зад една дървена плоскост, опряна на стената, е открит голям пакет, увит в зелена покривка.

Когато развиват покривката, вътре се оказва разлагащият се труп на Берил Еванс.

Бебето е открито зад вратата, скрито зад купчина дърва. И двете жертви са удушени. Около вратлето на бебето все още виси мъжка вратовръзка.

Аутопсията установява, че и двете са мъртви от около три седмици. Берил има синини по устните и дясното око. Удушена е с връв. Няма доказателства да е взимала медикаменти за аборт, но вагината й е наранена. Патологът пропуска да провери за наличие на семенна течност.

Кристи е помолен да идентифицира дрехите, свалени от двете тела. Познава полата и блузата на Берил и заявява, че не е виждал вратовръзката, но предполага, че може да е на Еванс.

Криминални Досиета има нужда от помощта ви: [научи защо]
Bitcoin: 3QFhkLx1VR26Zjk8D9RuSxRc6abBEGD1sc
Изпрати SMS с текст beer ИМЕ на номер 1092 (2.40лв.)
С бира почерпиха: ?ME 🍺 Vladislav 🍺 Ba?ep?? K. 🍺 Malhavoc 🍺 Simona 🍺
Дарители: TANYAGeorgiDianaNadezhdaDonika
350
321

Същата вечер Тимъти Еванс е арестуван официално за убийствата. Той признава, че е убил съпругата си, защото го е вкарвала в дългове. След два дни е убил и детето си и е скрил телата им в пералнята.

Еванс обаче не би могъл да е използвал пералнята в първите дни след убийствата, защото дърводелците още не са били приключили с ремонта й. Освен това не е продал бебешката количка и столче, заедно с останалите си мебели, а ги е оставил на Кристи, което потвърждава версията, че е вярвал, че детето му ще бъде взето от някаква млада двойка.

По-късно, когато майка му идва да го види, той променя версията си:

“Не съм го направил, мамо” – настоява той. – “Кристи го направи”.

Делото на Тимъти Еванс

На 11 януари 1950 г. Тимъти Еванс е изправен пред съда за убийството на бебето си. Обвинението разчита на показанията на основния си свидетел г-н Кристи.

Адвокатската кантора, която се заема със защитата на Еванс, не полага никакви усилия да разследва случая. Сякаш вярват във вината му. Не разпитват Джоан Винсънт и дърводелците, и никога не проверяват криминалното минало на Кристи.

От друга страна обвинението разполага не с едно, а с цели четири отделни самопризнания на Тимъти Еванс, заедно с доказателства, подкрепящи твърденията му.

Г-жа Кристи прави странно изказване пред полицията, че е влизала в пералнята всеки ден, за да точи вода, но не е забелязала нищо необичайно. Нито тя, нито кучето й са подушили вонята на разлагаща се плът. По-късно в съда заявява, че никога не е използвала пералното помещение, но това несъответствие в показанията й остава незабелязано.

Призован да свидетелства, Кристи впечатлява всички. Неговите разсъдливи показания са в пълен контраст със замаяното и виновно поведение на Еванс. Гласът му е тих и трудно се чува какво говори.

Еванс твърди, че е невинен, но всички смятат, че просто се опитва да се измъкне, хвърляйки вината върху Кристи.

Заключителната реч на обвинението продължава едва десет минути. Според прокурора Кристи е бил твърде болен по онова време, за да е могъл да извърши убийствата, а вината на Еванс е очевидна.

Съдебните заседатели взимат решението си само след 40 минути: Виновен. Тимъти Еванс е осъден на смърт. Присъстващият в залата Джон Кристи избухва в сълзи. Отвън майката на Еванс крещи към него: “Убиец, убиец!”.

Въпреки че продължава да отстоява невинността си и се опитва да обжалва присъдата си, Тимъти Еванс увисва на бесилото на 9 март същата година.

Г-жа Кристи изчезва

Г-н Кичънър от горния апартамент се изнася. Семейство Еванс вече ги няма. Г-жа Кристи чувства, че вече е време да сменят жилището си, особено след като някакви ямайци се нанасят на третия етаж. Страхува се от тях и се отвращава от идеята да дели с тях външния клозет.

Освен това Кристи е станал непоносим с неговите оплаквания от несъществуващи болежки. След процеса той изпада в дълбока депресия и отслабва с 13 кг. Загубва работата си в пощата. Психиатър му препоръчва хоспитализация, но той отказва да остави съпругата си сама.

След това си намира нова работа и нещата като че ли се подобряват. Но не след дълго напуска, твърдейки, че си е намерил по-добра работа, което е лъжа. Отново се озовава вкъщи.

Етел съвсем не е доволна, но си намира начини да се разсейва. Кристи се надява, че тя ще започне да посещава роднините си както преди, но тя не го прави. Това го дразни. Той иска да прави разни неща и не може, докато жена му е наоколо. Тя започва да му натяква, че е импотентен, което го докарва до ярост.

На 11 декември, пет дни след като Кристи напуска работата си, Етел отива на гости при приятелката си Роузи. На следващия ден занася прането в “Перални Максуел” и всички, които я срещат там, впоследствие я описват като весела и в добро здраве. Тя не споменава нищо за никакво пътуване. След това никой повече не я вижда.

В понеделник Кристи изпраща едно писмо, което Етел вече е написала, до сестра й в Шефилд. Само променя датата от 10-и на 15-и.

Кристи започва да казва на съседите, че съпругата му е заминала за Шефилд. Самият той си е намерил нова работа там и скоро ще я последва.

На роднините казва, че Етел не се чувства достатъчно добре, за да им пише или да им изпраща коледни картички. Той им изпраща няколко подаръка от “от Етел и Редж”.

Съседите обръщат внимание, че той пръска къщата и градината си със силен дезинфектант.

През януари Кристи продава всичките си мебели. Продава също и брачната халка и часовника на жена си. Остава без легло и спи на матрак на пода. Всичко, с което разполага сега, са три стола и кухненската маса.

После подправя подписа на съпругата си и изпразва банковата й сметка. С тези пари успява да преживее в празното жилище до март, без повече да си дава труд да отговоря на писмата на роднините, интересуващи се какво става с жена му.

Един ден той се среща с жена на име г-жа Райли, която търси жилище под наем, и я поканва да огледа неговото. Тя довежда съпруга си, което Кристи не е очаквал. Те решават да вземат апартамента, плащайки три месеца в аванс. Кристи взима на заем от тях един куфар и се изнася на 20-и март. Отървал се е от кучето си, а котката е оставил на новите наематели. Просто взима аванса и си тръгнал.

Скоро семейство Райли разбира от истинския хазяин, че Кристи не е имал правото да им отдава жилището под наем. Помолени са да напуснат. Въпреки че губят три месечни вноски, те с облекчение освобождават зловонния апартамент.

Самият Джон Кристи се е изпарил. Не е искал да бъде наоколо, когато тайните му излязат наяве.

Находки в Рилингтън Плейс

Хазяинът позволява на наемателя от горния етаж, Бересфорд Браун, да ползва кухнята във вече освободеното жилище на Кристи. Браун усеща ужасната миризма и се захваща да чисти. Тогава му хрумва, че може да сложи нов рафт на стената за радиото си. Започва да почуква по стените, за да открие подходящото място и скоро се натъква на кухина.

Браун скъсва тапетите и зад тях се открива врата към килер. Отваря вратата и се озовава пред голото тяло на мъртва жена. Тя е в седнало положение, с гръб към него. Той се обажда в полицията.

Първото открито тяло
Първото открито тяло

Полицията забелязва зад трупа още нещо голямо, увито в одеяло. Изваждат тялото и го отнасят в предната стая, за да го фотографират и прегледат. Жертвата е удушена с връв, а китките й са вързани отпред с носна кърпа, на така наречения рифов възел. Черният й пуловер и бяло яке са вдигнати около врата й.

След това полицията се фокусира върху другия обект в килера. Докато го снимат, забелязват зад него още един продълговат пакет. Издърпват първия и скоро установяват, че това е още едно тяло. То е поставено надолу с главата и подпряно на стената. Одеялото е стегнато с чорап, вързан на рифов възел около глезените, а главата е увита в калъфка от възглавница и вързана с друг чорап на същия възел.

Третият пакет също се оказва труп. Той също е надолу с главата и е овързан с електрически кабел, с вече познатия възел.

Телата в килера на Кристи
Телата в килера на Кристи

Телата са откарани в моргата, а полицията се приготвя за по-подробен оглед на жилището.

Детективите забелязват няколко разхлабени дъски на пода във всекидневната. Издърпват ги и под купищата боклук отдолу изравят още един женски труп.

Дъските, под които било открито тялото на г-жа Кристи
Дъските, под които е открито тялото на г-жа Кристи

Четирите аутопсии установяват следното:

Първата жертва е брюнетка, на около 20 години (по-късно става ясно, че е била на 26); мъртва от около четири седмици. Умряла е от задушаване и отравяне с въглероден едноокис. Била е сексуално насилена по време на смъртта си или малко след нея. Одраскванията по гърба сочат, че жертвата е била влачена по пода след смъртта си.

Втората жертва е на около 25 години със светлокестенява коса, зле поддържани нокти на ръцете и краката, в добро здраве. Цветът й е розов (признак на отравяне с газ) и смъртта й се дължи на задушаване. Тя също е имала сексуален акт по времето на смъртта си и е била доста пияна. Облечена е в памучна жилетка и риза, а още една жилетка е поставена между краката й като памперс. Мъртва е от 8-12 седмици.

Третата е руса, на около 25 години, с лош маникюр. Носи рокля, фуста, сутиен, жилетка, две ризи и парче плат поставено между краката й. Тя също е обгазена и задушена. Жертвата е била пияна по време на смъртта си, която е настъпила преди 8-12 седмици. Бременна е в шестия месец.

Четвъртото тяло е на много по-възрастна жена, на около петдесет, закръглена и с няколко липсващи зъба. Тя е увита във вълнено одеяло, а главата й е покрита с калъфка от възглавница. Под одеялото около нея са увити копринена нощница и рокля на цветя. Обута е с чорапи. Смъртта й е настъпила преди 12-15 седмици. За разлика от другите, при нея не се наблюдават признаци на отравяне с газ или сексуален акт. Тя е удушена, вероятно с връв.

Научи повече за:   Сергей Головкин: Подмосковския кървав удушвач a.k.a Фишер

Сега трябва да открият кои са тези жени. Не е трудно да се установи, че по-старата жена под дъските е Етел Кристи. Другите са проститутки, които той е водил у дома си: Хекторина Макленан, 26 г., Катлийн Малоуни, 26 г. и Рита Нелсън на 25 г.

Спомняйки си за двойното убийство на горния етаж, полицията претърсва старателно целия апартамент. Откриват мъжки костюм под дъските на пода в коридора, който дърводелците са поправяли по време на убийствата, уж извършени от Еванс. В кухненския шкаф има мъжка вратовръзка, вързана на рифов възел. В друга част на жилището е открит калиев цианид и кутия от тютюн, съдържаща четири снопчета пубисни косми – които не са на нито едно от намерените в кухнята тела.

Полицията претърсва и градината. Този път забелязват човешката бедрена кост, подпираща оградата. Други кости са открити из лехите с цветя, а в кофата за смет има почернели черепни кости, зъби и парчета плат от рокля. Кости са открити и под един цъфнал в оранжево храст. Въпреки наличието само на един череп, установено е, че в градината са разхвърляни костите на две жени. Жертвите в “Рилингтън Плейс” стават общо шест.

Градината зад къщата
Градината зад къщата

Скелетите са възстановени, за да се установи самоличността им. Скоро става ясно, че зъбната коронка на една от жертвите е правена в Германия или Австрия. Тя е млада, около 21-годишна и висока около 1,70 м. Двете тела са лежали в градината от поне три години, макар че е възможно да са стояли там и от около десет.

Скоро е установена самоличността на едната жертва. Рут Маргарет Фуерст е пристигнала в Англия от Австрия през 1939 г. и е изчезнала на 24 август 1943 г. Била е на 21 години и по време на изчезването си е живеела в Нотинг Хил.

Другата жертва вероятно е Мюриел Амелия Ийди (32 г.), която е работела в една фабрика с Кристи. Косата, открита в градината му, съвпада с нейната. Когато изчезва, тя е била облечена с черна вълнена рокля, също като тази на едно от телата.

Сега полицията се захваща с издирването на Джон Кристи.

Първата жертва на Кристи

Докато Кристи служи в резервите на полицията, неговата съпруга често ходи на гости при роднините си в Шефилд. През 1943 г. той започва афера с жена, чийто съпруг се бие в чужбина. Връзката им приключва, когато мъжът се връща неочаквано и го изритва от дома си.

Въпреки това, той винаги намира жени, които да му обръщат внимание. Веднъж се среща в един бар с австрийско момиче на име Рут Фуерст. Тя е на 21 години, висока и пълна с живот. Работи във фабрика за муниции и живее недалеч от Рилингтън Плейс. Съществуват данни, че е изкарвала допълнително пари, работейки като проститутка.  Тя започва да посещава Кристи в дома му, докато съпругата му отсъства. Един ден, докато двамата са в леглото, пристига телеграма, съобщаваща, че Етел пътува към къщи заедно с брат си. Според Кристи тогава Рут е поискала да избягат заедно, но той й е отказал. След това е удушил момичето в леглото, докато са правели секс. Той увиватялото й в леопардовото й палто и го натиква под дъските в предната стая, заедно с останалите й дрехи. Когато Етел и брат й пристигат, всичко изглежда нормално.

Рут Фуерст
Рут Фуерст

Щом му се предоставя възможност, Кристи премества тялото в пералнята. Започва да копае в градината, поставя мъртвата в дупката, покрива я пръст и отива да си легне. “На следващия ден” – признава си той. – “набих пръстта и я загладих с гребло”. Изгаря дрехите на момичето в кофата за смет. Месеци по-късно без да иска изравя черепа й и го изгаря в същата кофа, заедно с други боклуци.

Изчезването на момичето е докладвано в полицията на 1 септември, но местонахождението й остава загадка.

Година по-късно Етел отново заминава за Шефилд и Кристи среща следващата си жертва.

Некрофилия

След като службата му в полицията приключва, Кристи си намира работа в радио компания в Актън. Там се запознава с втората си жертва, Мюриел Ийди (32 г.), която работи в монтажния цех. Двамата често се срещат във ведомственото кафене. Тя живее с леля си и има сериозна връзка. Кристи често кани нея и приятеля й на чай, сервиран от съпругата му. Не след дълго решава да я подмами в дома си, за да повтори онова, което е сторил с Рут Фуерст.

Мюриел Ийди
Мюриел Ийди

През октомври 1944 г. Етел заминава за Шефилд. Възможността е налице. Мюриел се е простудила и Кристи й казва, че има лекарство за настинката й. Тя идва в дома му сама.

Този път той ще избегне съпротивата. Подготвил се е добре. Казва на Мюриел, че има специален инхалатор, с който ще й приложи лекарството. Поставя пред нея буркан с две дупки в капачката, в едната от които е напъхал тръбичка, по която минава газ. Накарва я да се надвеси над съда с кърпа на главата и да вдиша от изпаренията.

Въглеродният едноокис поваля Мюриел за по-малко от минута, което позволява на Кристи да я удуши с един дълъг чорап. След това прави секс с нея.

Той скрива тялото й в пералнята, докато изкопае дупка за него в градината. След това изгаря трупа, заедно с дрехите, и го заравя недалеч от първия гроб. По-късно, разкопавайки лехите си, се натъква на една счупена бедрена кост и я използва, за да подпре оградата си.

Според някои автори Кристи е бил некрофил, но други твърдят, че е изнасилвал жертвите си преди смъртта им.

Некрофилията – секс с мъртъв или изпаднал в безсъзнание човек – има три разновидности: страстна, мечтателна и романтична. Страстните некрофили изпитват непреодолимо желание да бъдат близо до трупове, така че убиват, за да го постигнат.

Мечтателните некрофили поставят смъртта в центъра на еротичните си фантазии. Те карат сексуалните си партньори да се преструват на мъртви и мастурбират над снимки на трупове.

Романтичният тип изпитва толкова силна връзка към жертвите си, че запазва телата им след смъртта им. Той може никога да не ги докосне повече, но иска да ги държи близо до себе си.

Арест и процес

На 20 март 1953 г., след като напуска “Рилингтън Плейс”, Кристи взима стая под наем в “Роутън Хауз” в Кинг Крос, вписвайки истинското си име и адрес. Наема я за седем нощи, но остава само четири. Името му е по първите страници на всички вестници.

В пресата се появява негова снимка, на която е облечен с палто, и пълното му описание. Той се отървава от палтото си, разменяйки го с това на някакъв човек.

Джон Кристи
Джон Кристи

Скоро парите му свършват и той е принуден да спи по пейките и в киносалоните. В последния ден на месец март, докато се мотае по брега на Темза, Кристи е забелязан от един полицай. Офицерът го пита как се казва, но той се представя с фалшиво име. Тогава полицаят го накарва да свали шапката си и когато вижда характерното му високо оплешивяващо чело, незабавно го арестува.

В полицейския участък Кристи с готовност дава показания за убийствата, но говори само за четири, вероятно опипвайки почвата, за да провери дали полицията е открила скелетите в градината му.

В затвора той е прегледан от няколко психиатри, които са единодушни в антипатията си към него. Описват го като “хлъзгав” и “хленчещ”. Винаги шепне, когато му задават неудобни въпроси. Когато описва престъпленията си, той се разграничава от тях, разказвайки случката в трето лице като страничен наблюдател. Признанията му са пълни с увъртания и лъжи.

Освен това Кристи се хвали за нечестивите си деяния пред останалите затворници, сравнявайки се с Джон Джордж Хейг, “Виртуоза на киселинните бани”, който също е убил шест жени. Твърди, че крайната му цел е била да убие дванадесет жени.

Изправен пред доказателствата, той бързо признава и за първите две убийства, но отрича тези на Берил Еванс и бебето й. След това си признава, че е убил майката, но не и детето.

По-късно споделя със свещеник, че не е убивал Берил, а неговият адвокат го е накарал да вярва, че ще е по-добре да признае за колкото се може повече убийства, за да може да мине за невменяем пред съда.

Когато го питат за колекцията от пубисни косми, казва, че едно от снопчетата е на Берил. Тялото й е ексхумирано, но се установява, че космите не са нейни. Остава загадка чий са, тъй като Кристи не може (или не иска) да си спомни.

Той е изправен пред съда на 22 юни 1953 г., по обвинение в убийството на съпругата си. Съдебният състав е същият, който е разглеждал делото на Тимъти Еванс. Кристи пледира невинен поради невменяемост.

Защитата представя всичките му убийства с цел да докаже колко ненормален е той. Неговият собствен адвокат го нарича маниак и луд. Психиатърът, призован като експертен свидетел за защитата, се съгласява с това мнение.

Самият Кристи се качва на свидетелската скамейка и се държи доста възбудено. Подръпва ушите си, стиска и разпуска юмруците си, търка главата си, поглажда бузите си и дърпа яката си. Описва убийствата едно по едно, макар че повечето му отговори на въпросите са почти недоловими за слуха.

Адвокатът му помолва съдебните заседатели да помислят върху очевидно ненормалните постъпки на клиента му: правил е секс с умиращи или мъртви жени; пазил е колекция от пубисни косми; живял е, хранел се е и е спял с трупове край себе си; как би могъл да е нормален?

Съдията не смята, че това е адекватен тест за невменяемост. Той инструктира журито да обмисли внимателно всички доказателства и показания.

Процесът продължава само четири дни и журито заседава само един час и двадесет минути. Решението им е “Виновен”. Джон Кристи е осъден на смърт.

Той не обжалва присъдата си и увисва на бесилото на 15 юли 1953 година.


Източник: trutv.com

Криминални Досиета има нужда от помощта ви: [научи защо]
Bitcoin: 3QFhkLx1VR26Zjk8D9RuSxRc6abBEGD1sc
Изпрати SMS с текст beer ИМЕ на номер 1092 (2.40лв.)
С бира почерпиха: ?ME 🍺 Vladislav 🍺 Ba?ep?? K. 🍺 Malhavoc 🍺 Simona 🍺
Дарители: TANYAGeorgiDianaNadezhdaDonika
350
321
The following two tabs change content below.
Силвия
Криминални Досиета е моето хоби, с което отказвам да се разделя... [научи още]
Не забравяй да коментираш и да споделяш!

Напиши коментар

avatar
  Абонирай се  
Извести ме